עוסק פטור

האם “עוסק פטור” באמת פטור מדיווח למע”מ כל חודשיים, מדיווח למס הכנסה ולביטוח הלאומי? עסקים רבים המוגדרים כעוסק פטור אינם מודעים לחובותיהם מול רשויות המס, אי ידיעה זו גורמת להתנהלות לא נכונה מול הרשויות שתוצאותיה האפשריות הן הטלת מיסי פיגורים, הטלת קנסות חוב, הטלת קנסות מנהליים ונקיטת אמצעים נוספים מצד רשויות המס. אנו במשרד רואי החשבון וידאל נסייע לך להתנהל בצורה תקינה מול רשויות המס תוך מיצוי כל הטבות המס המגיעות לעסק שלך.

הנהלת חשבונות לעוסק פטור

דיווחים שוטפים לרשויות המס

על עסק המוגדר כ”עוסק פטור” חלות חובות הדיווח הבאות: דיווח מע”מ על לתאריך 31 לינואר בכל שנה עבור שנת המס הקודמת, דיווח למס הכנסה עד לתאריך 30 באפריל, דיווח על הצהרת הון תוך 120 ימים מרגע הדרישה וכן ביצוע ניכויים ממשכורות העובדים למס ההכנסה וביטוח לאומי עד לתאריך 15 בכל חודש, אי דיווח של אחד מהסעיפים המצוינים משמעותו התנהלות לא חוקית ויגרור חיובים נוספים. חברתנו מנהלת מעקב דיווחים עבור לקוחות החברה ומסייעת בהגשה תקינה של הדוחות לרשויות.

 

ניהול ספרים

הוראת “ניהול פנקסי חשבונות של מס הכנסה ומס ערך מוסף” מגדירה כיצד נדרש “עוסק פטור, לנהל את ספרי החשבונות, תחילת התהליך הוא פתיחת תיק במשרד פקיד השומה ודיווח תקופתי של הפעילות העסקית. חברתנו מספקת שירותי ייעוץ לניהול ספרי החשבונות של העסק תוך מתן דגש לרישום תקין של תזרים המזומנים של העסק.

 

התנהלות מול רשויות המס

אין זה סוד שהבירוקרטיה בישראל יכולה “לשגע” בעלי עסקים העושים את צעדיהם הראשונים בעולם העסקים, כאשר מדובר ב”עוסק פטור” הסיכון לטעויות גדול יותר שכן נהוג לחשוב שלא נדרשת התנהלות רבה מול רשויות המס, חברתנו תסייע לכם בכל פעולה נדרשת מול רשויות המס כולל ייצוג בפגישות ודיונים, אנו נבטיח שתקבלו את כל הטבות המס המגיעות לעסק.

 

הגשת דוחות מס

התנהלות מול רשויות המס כוללת הגשת דו”ח תשלום, דו”ח אפס ודו”ח החזר באחד מסניפי הדואר או הבנק (טפסי מע”מ 874\875), לדוחות השונים נדרש לצרף חשבוניות, הגשה לא נכונה של הדו”ח דורשת הגשה של דו”ח מתוקן ובמרבית המקרים אף תגרור עמה דרישה לתשלום הפרשי ריבית והצמדה. חברתנו תנחה אתכם בנושא מילוי והגשה תקינים של דוחות המס.

 

ייעוץ בנושאי הטבות מס

הטבות מס הן למעשה הנחות המגיעות לעסק בתשלומי המיסים, הטבות אלו נגזרות מגודלו של העסק ותזרים המזומנים שלו. למרות שתקרת המחזור של “עוסק פטור” היא 99,000 ₪ הוא זכאי להטבות מס שונות עבור ההוצאות השונות של העסק. חברתנו מספקת שירותי ייעוץ בנושא מסלולי מס לעסקים פטורים תוך מיצוי כל ההטבות המגיעות לעסק.

לקבלת יעוץ השאירו פרטים או חייגו – 03-9527350