פתיחת עוסק מורשה

חולמים על עסק עצמאי שיאפשר לכם להגשים את חלומותיכם לעצמאות כלכלית? כדאי שתכירו את המושג “עוסק מורשה”.

“חוק מס ערך מוסף, תשל”ו 1975” סעיף 52 קובע כי כל “עוסק, מלכ”ר ומוסד כספי חייבים ברישום”, רישום כ”עוסק מורשה” חל על עסקים שמחזור הכנסותיהם השנתי עולה על – 98,707 ₪ (נכון לשנת 2017).עוסק מורשה

רישום כעוסק מורשה מחייב פתיחת תיק במשרדי מע”מ, מס הכנסה וביטוח לאומי וקבלת מספר עוסק בתוקף, רישום העסק כ”עוסק מורשה” חלה עליו חובה לתיעוד ורישום קפדני של פעילות העסק, ניהול ספרים, הצגת דו”ח שנתי, ניהול מלאי ודיווח חודשי לרשויות המס.

עוסקים מורשים שאינם בקיאים בחוק ובדרישות החלות עליהם צפויים לקנסות מרשות המיסים בגובה אלפי שקלים, קנסות אלו יכולים לפגוע בעסק ולהביא למחדל בכדי להימנע ממצב זה מומלץ לשכור את שירותיו של רואה חשבון מומחה שישמש כאיש הקשר שלכם עם רשויות המס, המע”מ והביטוח הלאומי.

חברתנו מספקת שירותי ייעוץ וליווי ייחודיים לעסקים מורשים וחברות בדגש על התנהלות נכונה מול רשויות המס, ניהול כספים ובנקים ליווי עסקי, אנו מסייעים לבעלי עסקים החל משלב הרישום ופתיחת התיק ברשויות המס, המע”מ והביטוח הלאומי, דרך ניהול אופטימאלי של ספרי העסק וכלה בהגשת דיווחים חודשיים ושנתיים למס הכנסה, ובעיקר ללקוח, הידע הרב אותו צברנו לאורך השנים מסייע ללקוחותינו למנף את העסק ללא דאגה שמא הם אינם מתנהלים נכון מול הרשויות, מול בנקים, גיוס משקיעים ופיתוח עסקי .

פתיחת עוסק מורשה – ביטוח לאומי

פתיחת עסק כ”עוסק מורשה” מחייבת רישום מיידי של העסק ופתיחת תיק בסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום המגורים, בכדי להיחשב כ”עובד עצמאי” בביטוח הלאומי חייב להתקיים אחד משלושת התנאים הבאים: התנאי הראשון הוא פעילות בעסק בהיקף של כ – 20 שעות עבודה בשבוע בממוצע, התנאי השני הוא שגובה ההכנסה החודשית הממוצעת מהעסק תהיה גבוהה ב – 50% מהשכר הממוצע בשוק והתנאי השלישי הוא פעילות בעסק בהיקף של כ – 12 שעות שבועיות בממוצע והכנסה חודשית ממוצעת מהעסק הגבוהה ב – 15% מהשכר הממוצע בשוק.

במידה ואחד מהתנאים המוזכרים מעלה מתקיים יש למלא “טופס דין וחשבון רב שנתי” ולשלוח אותו לסניף הביטוח הלאומי, לאחר שליחת הטופס וקליטתו בסניף יישלח בדואר “פנקס מקדמות” לטובת תשלום דמי הביטוח הלאומי.

בעלי עסקים רבים שואלים את עצמם “מדוע עלי לשלם את דמי הביטוח”? התשובה לכך היא שרישום העסק וביצוע התשלומים במועדם הם התנאי הבסיסי לזכאות לקבלת קצבת ביטוח הלאומי, קצבת תלויים, דמי לידה וכל תשלום אחר לו זכאים אזרחי ישראל מתוקף חוק הביטוח הלאומי.

הביטוח הלאומי קובע מהו שיעור דמי הביטוח, מהי ההכנסה המינימאלית ותקרת ההכנסות לתשלום דמי הביטוח, למי מגיע פטור בתשלום דמי הביטוח, מהם התנאים לזכאות לקצבאות, מהי “גמלה חוסמת” ובאילו נסיבות היא חלה, מהו דין התשלום עבור בני זוג עצמאיים וכן הלאה, בכדי למצות את זכויותיכם בביטוח הלאומי ולשלם בדיוק את מה שנדרש מ”עוסק מורשה” מומלץ לשכור את שירותיו של רואה חשבון המתמחה בתחום.

חברתנו מסייעת לבעלי עסקים בהתקשרות עם הביטוח הלאומי ומיצוי כל הזכויות המגיעות להם, אנו מלווים את לקוחותינו החל משלב הרישום ופתיחת התיק וכלה בייצוג מול הגורמים הרלוונטיים בביטוח הלאומי.

כללים לרישום במע”מ כעוסק מורשה

בבואכם לפתוח עסק ורישומו במע”מ תידרשו להחליט האם לרשום את העסק כ”עוסק פטור” או כ”עוסק מורשה”, כלל האצבע קובע שההחלטה מבוססת בראש ובראשונה על צפי ההכנסות של העסק, עולה על 98707 ₪ לשנה אזי ניתן לרשום את העסק כ”עוסק מורשה”,

למרות האמור לעיל קיימים תחומי עיסוק אותם מחייב המחוקק לרשום כ”עוסק מורשה”, תחומי עיסוק אלו כוללים: אדריכלים, מהנדסים, טכנאים, יועצים, עורכי דין, רופאים, שמאים ועוד כפי שנקבע בסעיף 6 א ב”תקנת מס ערך מוסף התשל”ו-1976″.

הוראת פרשנות 3/94 מדצמבר 2004 קובעת כי במקרים מיוחדים יכול בעל עסק המוגדר בתקנה 6א להירשם כעוסק פטור וזאת בתנאי שעיקר הכנסתו אינה מגיעה ממשכורת, גמלה או קצבה.

המסמכים הדרושים לפתיחת תיק ” כעוסק מורשה” הם: טופס פתיחת תיק במע”מ ( באתר זה בלשונית טפסים קיימים הטפסים לרישום ), פרטי חש בנק כגון הצגת צק מבטל, אישור מן הבנק, צילום ת.ז עם ספח שבו מעודכנת הכתובת הנכונה, חוזה השכרת משרד או חנות, חוזה זכיינות, או כול מסמך אחר המאמת כיום הקמת עסק.

בעלי עסקים המעוניינים להיות בטוחים שתחום עיסוקם יכול להירשם כ”עוסק מורשה” או כ”עוסק פטור” יכולים לשכור את שירותיו של רואה חשבון המתמחה בתקנות מס ערך מוסף, רואה חשבון זה ידע בדיוק כיצד לנווט את רישום ופתיחת העסק בסבך הבירוקרטיה של המע”מ תוך מיצוי כל היתרונות המגיעים לבעל העסק.

הערה: משרדנו מאפשר שרות פתיחת תיקים ברשויות ללא הגעה פיזית שלכם למשרדיהם אלה דרך משרדנו ללא תשלום.

למידע נוסף השאירו פרטים או חייגו – 03-9527350