תקציב שנתי – למי , למה ?

זו תכונית עבודה שנתית

לא פעם הצגתי בפני לקוחותינו את הצורך בבניית תקציב שנתי לעסק והתשובה……הרמת גבה .
לכן מצאתי לנכון להסביר “תקציב” למי נועד , לאיזה מטרות , ומה חשיבותו .
צריכים פחות – אלו הם העסקים הקטנים עד מחזור של 100000 שח בחודש ומנהלים חשבון בנק מאוזן.
אולם עסקים מעל מחזור 300000 שח בחודש הייתי ממליץ לחשוב פעמיים לפני שנתנו לעצמם תשובה שלילית !

מטרת התקציב

• הקצאה וניצול משאבים בעסק .
• לניטור כספים באופן אפקטיבי .
• קווים לחשיבה – לאן העסק .
• תמונה כוללת לייעול צוות העובדים לפריון תפוקה ותגמול .
• תאום אגפי העסק למטרה משותפת
• מפת דרכים פיננסית של העסק.
• הרעיון המרכזי זו תחזית ומצב הכספי של העסק לתקופת זמן נקובה המשמשת למדידה של התכנון אל מול הביצוע בעסק ( בואו נומר שברמה המינימלית זו הערכת מכירות עתידיות מול עלות המכירות וההוצאות האחרות ).

עסקים עונתיים או עסקים שנמצאים בפיתוח מהיר – מומלץ בחום רב לבנות תקציב .

חשיבותו של התקציב לטווח ארוך הוא בכך שהוא יאלץ אתכם לחשוב לטווח ארוך וינחה אותנו בניהול יעיל יותר .

תקציב שבנוי נכון , יחדד לנו את המקורות שמהם העסק מפיק את המכירות , לאלו סעיפי הוצאה אנו מוצאים כספים אלו ומה השימושים .

באלו סעיפים בתקציב נרחיב השקעה ובאלו נצמצם .

ניתן לגזור מסעיפי התקציב כול מיני הנחות מפתח ,כי יתכן שהשוק שלנו משתנה ואולי נצטרך התאמות והערכה מחודשת של הבעיות שעלולות להעיב על פעילות העסק .

הערכת ביצועי העובדים על פי מטרות של התקציב ( על פי זה לתגמל את העובדים באופנים שונים ) לתת לעובדים משוב על הביצועים .

ניתן גם לתכנן את צרכי המימון של העסק ולחלק את התקציב חלק להון חוזר וחלק להצטיידות במכונות או בנכסים אחרים לפיתוחו חידושו וחוסנו הכלכלי של העסק
כול טוב לכם .